З лютого місяця 2021 року продовжує працювати студентський науковий гурток «Сучасні освітні технології навчання біології». З використанням платформи ZOOM проведено засідання на тему: «Науково-методичні засади впровадження методу проєктів при навчанні біології».
Головна мета методу проектів – можливість самостійного набуття знань у процесі вирішення практичних завдань або проблем, які потребують інтеграції знань з різних сфер. Ця мета збігається з головною метою автономного навчання – навчити студента навчатися та діяти самостійно і відповідально.
У березні місяці чергове засідання гуртка за темою: «Технологія майстерні»
Мета технології майстерень – надати здобувачам освіти психологічний засіб, що дозволяє їм особисто саморозвиватися, усвідомлювати самих себе, своє місце в світі, розуміти інших людей, а також закономірності розвитку світу.
У квітні місяці проведено динамічне засідання на тему: «Педагогічне портфоліо учителя біології» із залученням професіоналів практиків учителів біології м. Хмельницького. Авторів навчально-методичної літератури із біології: Бітюк М.Ю та Віркуна В.О.
«Портфоліо» необхідний для проведення всебічного систематичного аналізу педагогом своєї педагогічної діяльності. Педагог в своєму портфоліо відстежує ефективність власного викладання, проводячи самооцінку своєї педагогічної діяльності. Це особистий план реалізації свого професійного потенціалу і поліпшення викладацької діяльності. У портфоліо педагог відстежує хід і результати учбового процесу. Весь об’єм значущої інформації, який знаходиться в портфоліо, необхідний для пошуку відповідей на власні питання. Спроба відповісти на ці питання неминуче примушує поглянути на свою роботу критично. А сам процес пошуку відповіді на власні питання сприяє професійному зростанню педагога.
У травні 2021 року відбулось засідання наукового гуртка актуальну тему: «Інформаційно-комунікаційні технології навчання біології».
Використовуючи можливість off-лайн навчання, відбулось позачергове засідання гуртка: «Науково-методичні засади впровадження тренінгової технології при навчанні біології».
20 травня 2021 року відбулася ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук в контексті вимог Нової Української Школи». На конференції успішно виступила членкиня гуртка Олійник Ірина.
24 травня 2021 року члени гуртка прийняли активну участь у практичному занятті Олександра Петровича Іваницького – завідувача відділом навчання Хмельницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
3 червня 2021 в рамках профорієнтаційної роботи кафедри екології та біологічної освіти відбулась зустріч із учнями Хмельницької спеціалізованої школи № 12. У сучасній профільній аудиторії кафедри – лабораторії мікроскопії – члени гуртка «студентки І курсу спеціальності «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» Кучерявинко Каріна та Чорна Анна під керівництвом Скрипника С.В. провели для учнів лабораторний практикум.
Червень 2021 року (підсумкове) виїзне засідання студентського наукового гуртка на базі мальовничого місця «Бакота».
Перший випуск членів студентського наукового гуртка «Сучасні освітні технології навчання біології».
Вересень 2021 посвята першокурсників спеціальності середня освіта «Біологія та здоров’я людини» СОБ-21 в члени студентського наукового гуртка «Сучасні освітні технології навчання біології».
В жовтні 2021 року засідання гуртка проводилось студенткою ІV курсу СОБ-18 Олійник Іриною за темою: «Інноваційна технологія STEM при навчання біології».
20 жовтня відбулось засідання наукового гуртка «Сучасні освітні технології навчання біології» за темою «Практико-орієнтоване навчання в дії». Своєрідним підсумковим слоганом зборів став вислів студентів – майбутніх учителів біології та основ здоров’я: «Сучасний педагог – це той, хто розкриває потенціал учнів, а не примушує їх вчити уроки!».
20 жовтня відбулось засідання наукового гуртка «Сучасні освітні технології навчання біології» за темою «Практико-орієнтоване навчання в дії». Своєрідним підсумковим слоганом зборів став вислів студентів – майбутніх учителів біології та основ здоров’я: «Сучасний педагог – це той, хто розкриває потенціал учнів, а не примушує їх вчити уроки!».
В листопаді 2021 року засідання гуртка проводилось студенткою ІV курсу СОБ-18 Богуцькою Вікторією за темою: «Рedagogical coaching – інструментарій розвитку творчого та креативного майбутнього учителя біології та основ здоров’я».
Коучинг – один з інструментів розвитку творчого та критичного мислення. Застосовується для вирішення широкого кола завдань і проблем в різних сферах життя і діяльності. Мета методу педагогічного коучингу – максимальне підвищення результативності особистості (учень, студент, викладач, тренер) в її персональній та професійній діяльності.
В листопаді 2021 року засідання гуртка проводилось студенткою ІV курсу СОБ-18 Перетятко Юлією. Тема: «CASE STUDY – ЦЕ LEARNING IN ACTION ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я».
Метод case-study відносять до неігрових імітаційних активних методів навчання. Зауважимо, що метод case-study – це метод активного проблемноситуаційного аналізу шляхом вирішення конкретних задач-ситуацій (кейсів).
Мета методу case-study полягає в аналізі ситуації (кейсу) спільними зусиллями групи студентів, яка виникає за конкретних обставин і виробленні та оцінці практичних рішень.
Кейс – це навчальна конкретна ситуація, спеціально розроблена на основі фактичного матеріалу з метою наступного його аналізу під час занять. Кейс активізує студентів, розвиває аналітичні та комунікативні здібності, залишаючи їх один на один з реальними ситуаціями.
Технологія BYOD (Bring your own devices).
Унікальність мобільного навчання полягає в тому, що ті, хто навчаються, не прив’язані до певного часу і місця, навчальний матеріал завжди під рукою, вивчається в будь-який час. Особливої актуальності набуває пошук нових підходів до організації навчального процесу і створення навчальних матеріалів і технологій, які б враховували можливості мобільних пристроїв у процесі навчання у основній школі. Використання мобільних пристроїв та програм у навчанні школярів дає можливість учням отримувати контрольований доступ до навчальних матеріалів, вчителям – керувати процесом навчання й відслідковувати його ефективність. Одним із шляхів запровадження мобільного навчання у школі може бути використання технології BYOD: Bring Your Own Device.
23 грудня студенти спеціальності Середня освіта «Біологія та здоров’я людини» (члени гуртка) Оганізували Оксфордські дебати.
23 грудня студенти спеціальності Середня освіта «Біологія та здоров’я людини» (члени гуртка) Оганізували Оксфордські дебати.
Оксфордські дебати є чудовим тренінгом для публічних виступів, учасники вчаться принципів побудови виступу, техніки та відповідно¬го використання невербальної комунікації. Дуже важливою є змісто¬ва підготовка до дебатів, тому цей метод може бути використаний для отримання знань учасниками з певної теми.
Вибираючи дебати як метод, слід підкреслити, що це – тренінг, в якому головні промовці відіграють певні ролі (як і в симуляції). Погляди, які вони виголошують під час дебатів, не мусять збігатися з їхніми особистими поглядами. Це важливо, оскільки часто дебати є контраверсійними.