11 грудня 2025 року на кафедрі екології та біологічної освіти Хмельницького національного університету відбулася гостьова лекція на тему «Сутність та природа стресу», яку провела Юлія СУХОДОЛЯ – практичний психолог у методі позитивної психотерапії, доктор філософії за спеціальністю «Психологія», старший викладач кафедри психології та соціальної роботи Західноукраїнського національного університету.
Захід було організовано в межах вивчення дисциплін «Екологія людини і безпека життєдіяльності» (тема «Психофізіологічні фактори небезпеки») для здобувачів ОП Екологія та «Загальна теорія здоров’я» (тема «Стрес: механізм розвитку, наслідки та профілактика») для здобувачів ОП Екологія та Середня освіта (Біологія та здоров’я людини).
Лекція пройшла у форматі інтерактивного заняття, що дозволило здобувачам вищої освіти не лише ознайомитися з теоретичними аспектами природи стресу, а й активно долучитися до практичної частини. Юлія Олегівна запропонувала учасникам виконати вправи самоспостереження, а також провела експрес-діагностику рівня тривожності за допомогою сучасних психодіагностичних методик.
Зокрема, студенти працювали з опитувальниками, що дозволяють оцінити:
- рівень ситуативної та особистісної тривожності;
- домінуючі копінг-стратегії;
- індивідуальні реакції на стресові фактори;
- особисті ресурси та способи подолання напруження.
Після виконання тестів здобувачі мали можливість поставити запитання та отримати професійні рекомендації щодо профілактики стресових станів, формування навичок емоційної стійкості та збереження психічного здоров’я.
Атмосфера лекції була надзвичайно жвавою та відкритою. Студенти активно долучалися до дискусії, ділилися власним досвідом переживання стресових ситуацій та обговорювали реальні шляхи їх конструктивного подолання.
Кафедра екології та біологічної освіти висловлює щиру подяку Юлії Олегівні Суходолі за цікаву, змістовну та практично спрямовану лекцію. Такі заходи сприяють формуванню у майбутніх екологів та педагогів цілісного розуміння взаємозв’язку між психічним станом людини та її безпекою, а також поглиблюють професійні компетентності в галузі збереження здоров’я.






