Здобувачі освіти кафедри екології та біологічної освіти ХНУ ознайомилися навчально-методичними посібниками курсу «Пізнаємо природу» для 5 класу

У межах вивчення дисциплін «Методика навчання біології», «Методика навчання екології» та «Методика навчання інтегрованих курсів» студенти ОП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» кафедри екології та біологічної освіти Хмельницького національного університету здійснилиґрунтовне ознайомлення з навчально-методичними посібниками авторів Маріни Бітюк і Валерія Віркуна — практикумом для 5 класу «Пізнаємо природу: досліджуємо, моделюємо, пізнаємо» та робочим зошитом «Пізнаємо природу».

Розгляд зазначених навчальних матеріалів став важливою частиною підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін. Посібники мають суттєве значення для формування фахової (інтегральної) компетентності здобувачів освіти, адже:

  • демонструють сучасні підходи до інтеграції природничих знань у змісті навчання для 5 класу відповідно до Концепції «Нова українська школа»;
  • містять приклади практичних і дослідницьких завдань, що розвивають пізнавальну активність учнів, уміння спостерігати, експериментувати, формулювати висновки;
  • допомагають студентам опанувати методику організації дослідницької та проєктної діяльності школярів;
  • сприяють розумінню принципів компетентнісного та діяльнісного підходів у процесі викладання природничих дисциплін;
  • формують уміння аналізувати, добирати та створювати навчально-методичні матеріали для проведення уроків і практичних занять.

Таким чином, посібники серії «Пізнаємо природу» є не лише інструментом навчання учнів, а й цінним методичним ресурсом для майбутніх педагогів, який дає можливість глибше зрозуміти зміст, структуру та логіку сучасного інтегрованого курсу природничого спрямування.

Викладачі та здобувачі освіти кафедри наголошують, що робота з такими навчальними матеріалами сприяє розвитку педагогічної майстерності, обміну досвідом і спільному створенню якісного освітнього продукту, який поєднує науковість, практичність та сучасні методичні підходи.

«Завжди приємно працювати в команді однодумців. Саме спільна діяльність, взаємна підтримка та натхнення дозволяють створювати матеріали, що відповідають вимогам Нової української школи і сприяють формуванню ключових компетентностей як учнів, так і майбутніх учителів», – зазначив рецензент навчально-методичних посібників Сергій СКРИПНИК – доцент кафедри екології та біологічної освіти ХНУ, к. біол. н., гарант ОП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.