26 жовтня 2023 року для студентів-першокурсників освітніх програм «Екологія», «Середня освіта (Біологія та здоровʼя людини) кафедри екології та біологічної освіти пройшли заняття з психологічної підтримки особистості у Науковій бібліотеці Хмельницького національного університету
Завідувачка методичним відділом Світлана Молчанова провела урок-аналіз “Поради Дейла Карнегі: як знайти себе».
Психологи психологічної служби Університету Наталя Берегова, Влада Стаднік, Анна Карпюк провели тренінг «Згуртування колективу».
Завданням тренінгу було формування благоприємного мікроклімату в колективі, розвиток комунікативних навичок, впевненості в собі, взаємодії та доброзичливого взаємного ставлення, знаходження подібностей в учасників групи для покращення взаємодії між ними, розвиток вміння працювати в команді, згуртування групи, усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції в групі, формування у колективі студентів загалом та у кожного його члена навичок взаєморозуміння, сприяння єднанню студентського колективу через створення доброзичливого психологічного клімату в групі, взаємодопомоги та дружньої атмосфери.
Такі заходи сприяють саморозкриттю і самовдосконаленню усіх учасників, адже студентам приємно працювати у згуртованому колективі, відчувати позитивне емпатійне ставлення та довіру один до одного.
У групах створюється психологічний клімат довіри та групової згуртованості – показника міцності, єдності та стійкості міжособистісних взаємодій і взаємин у групі, що характеризується взаємною емоційною привабливістю членів групи і її задоволеністю. Під час тренінгу, в неформальній, невимушеній обстановці студенти навчалися посилювати позитивний образ власної особистості, розуміти краще людей та самого себе.
Студенти із задоволенням виконували різнопланові практичні завдання (інтерактивні вправи, рольові ігри, роботу в малих та великих групах), мета яких – формування партнерської установки у спілкуванні, удосконалення навичок розуміння та прийняття інших людей, їх внутрішнього душевного світу, вміння бути на рівних із членами групи, оволодіння навичками спільного вирішення завдань, самоаналізу та подолання можливих психологічних бар’єрів.
Учасники тренінгу активно та з цікавістю підійшли до виконання запропонованих вправ і завдань. Виконання завдань дало можливість кожному з учасників провести самоаналіз, сформувати сходинки досягнення особистих цілей, відчути свою цінність у колективі.
Тренінг пройшов в атмосфері психологічного комфорту, позитивної енергетики, взаєморозуміння та гармонії.
Сподіваємось, що тренінг посприяв згуртуванню студентських академічних груп першокурсників кафедри, аби студентам краще працювалось у колективі, і їх психологічний клімат був комфортним як під час навчання, так і дозвілля та волонтерства.